Hands Made
Performance by Begüm Erciyas
Performance
Dates
Sa 16:00h Berlin-Premiere // English
Sa 17:30h English
Sa 19:00h English
Sa 20:30h German
Su 15:00h English
Su 16:30h English
Su 18:00h German
Su 19:30h English
Ticket Prices
16 Euro reduced 12 Euro
Duration approx. 45 min
Ticket Prices
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Duration approx. 45 min
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Duration approx. 45 min
We touch the world with our hands. Our touch creates relationships of closeness and intimacy and simultaneously makes us aware of our separation from the world. Now, our touch is increasingly mediated by technologies that are changing the ways we experience ourselves and others.
The performance “Hands Made” by choreographer Begüm Erciyas, presented at Radialsystem as a Berlin premiere and as part of the series “Conjunctions – Acts of being in relation”, invites us to rethink our relationship with our hands, to imagine how it has changed throughout history and what their role might be in a future society.
In the performance “Hands Made”, the audience’s hands are at the centre of the show. Viewers are asked to watch their own hands and those of their neighbours, creating an effect of both intimacy and alienation. Separated from the rest of the body, our hands become the focal point of a reflection on craftsmanship, tactile perception, and touch. What have these hands been engaged in? Who or what will they touch in the future?
Cast
Concept and direction
Begüm Erciyas
Sound design
Lieven Dousselaere
Stage design
Élodie Dauguet
Dramaturgy
Jonas Rutgeerts
Artistic collaboration
Matthias Meppelink
Jean-Baptiste Veyret-Logerias
Lieven Dousselaere
Voice
Britt Hatzius (EN, DE)
Jean-Baptiste Veyret-Logerias (FR)
Rosie Sommers (NL)
Technical management
Guillaume Rémus
Stage management
Studio Zuidervaart
Tour management
Niki Fischer
Production management
Maru Mushtrieva
Production
Outline
Distribution
Something Great
Biographien
Begüm Erciyas studierte Molekularbiologie, Genetik und Choreografie und lebt in Berlin und Brüssel. Seit 2015 entwickelt Begüm Erciyas transdisziplinäre Formate, die über ein frontale Blackbox-Setting hinausgehen. Zentrales Thema ihrer künstlerischen Arbeit ist die Spannung zwischen Isolation und Kollektivität und die Rolle von neuen Technologien. „Ihre Arbeiten wurden international und transdisziplinär präsentiert. Von 2021 bis 2026 ist sie Artist-in-Residence am DE SINGEL in Antwerpen.
Lieven Dousselaere ist ein in Brüssel lebender Komponist und Klangkünstler. Neben der Veröffentlichung von Musik mit seinen Bands Tape Tum und Synthômas komponiert er Musik für Film, Theater, Installationskunst und zeitgenössischen Tanz. Er arbeitete unter anderem mit Raimund Hoghe, der Theaterkooperative Amicale De Production, dem Poni Collective, den Filmemachern Benjamin Deboosere und Gust Van den Berghe und den bildenden Künstler*innen Sarah & Charles zusammen.
Die Bühnenbildnerin Elodie Dauguet arbeitete mit Robert Cantarella, Dea Loher und Christophe Honoré zusammen, bevor sie eine intensive Zusammenarbeit mit dem Künstler Philippe Quesne begann. Zusammen realisierten sie die Bühnenbilder für „Make it Work“ am Théâtre Nanterre-Amandiers, „Caspar Western Friedrich“ an den Münchner Kammerspielen und „Crash Park“ am Théâtre Nanterre-Amandiers. In den letzten Jahren entwarf sie auch Szenografien für Léa Drouet und Begüm Erciyas.
Jonas Rutgeerts forscht über Tanz in all seinen Formen und Erscheinungsformen. Er studierte Philosophie und Dramaturgie und wurde 2019 am philosophischen Institut in Leuven promoviert. Zusätzlich zu seiner Forschungspraxis arbeitet Jonas Rutgeerts als Dramaturg im Bereich der darstellenden Künste. Er arbeitete mit Künstler*innen wie Needcompany, Toneelgroep Amsterdam, Ivana Müller, David Weber-Krebs, Clément Layes und Arkadi Zaides zusammen.
In English language
There will be one German-language run per performance day:
Sat 8.30 pm
Sun 7.00 pm
With Conjunctions - Acts of being in relation, a new programme series dedicated to the poetry of “being in relation” launches at Radialsystem in July 2024. Audiences are invited to experience choreographic and musical practices as embodied strategies of knowledge production and transmission over four acts, each with a different thematic emphasis. The separation between body and mind, the dualism of thought and action, and the notion of a universality of knowledge are contrasted with a variety of possibilities of knowledge production that arise with and from the reality of differently situated bodies.
Reflections on how embodied practices can create temporary communities are centred, as well as which power relations become visible in this process, and which new imaginative sphere and emancipatory strategies result from embodied relationships. In addition to immersive performances, concerts and choreographic works, our exchange format Embodied Practices continues parallel to the new series, and collectively explores forms of preserving and transmitting corporeal practices from different cultural contexts.
Credits
In co-production with DE SIN-GEL/Antwerp, Tangente St. Pölten Festival für Gegenwartskunst, PACT Zollverein, Kunstenfestivaldes-arts/Brussels, SPRING Performing Arts Festival/Utrecht. With the support of Flanders State of the Art and the Tanzpraxis grant from the Senate Department for Culture.
Media partnerships Radialsystem: The Berliner, Rausgegangen, taz. die tageszeitung and tip Berlin.
We touch the world with our hands. Our touch creates relationships of closeness and intimacy and simultaneously makes us aware of our separation from the world. Now, our touch is increasingly mediated by technologies that are changing the ways we experience ourselves and others.
The performance “Hands Made” by choreographer Begüm Erciyas, presented at Radialsystem as a Berlin premiere and as part of the series “Conjunctions – Acts of being in relation”, invites us to rethink our relationship with our hands, to imagine how it has changed throughout history and what their role might be in a future society.
In the performance “Hands Made”, the audience’s hands are at the centre of the show. Viewers are asked to watch their own hands and those of their neighbours, creating an effect of both intimacy and alienation. Separated from the rest of the body, our hands become the focal point of a reflection on craftsmanship, tactile perception, and touch. What have these hands been engaged in? Who or what will they touch in the future?
Cast
Concept and direction
Begüm Erciyas
Sound design
Lieven Dousselaere
Stage design
Élodie Dauguet
Dramaturgy
Jonas Rutgeerts
Artistic collaboration
Matthias Meppelink
Jean-Baptiste Veyret-Logerias
Lieven Dousselaere
Voice
Britt Hatzius (EN, DE)
Jean-Baptiste Veyret-Logerias (FR)
Rosie Sommers (NL)
Technical management
Guillaume Rémus
Stage management
Studio Zuidervaart
Tour management
Niki Fischer
Production management
Maru Mushtrieva
Production
Outline
Distribution
Something Great
Biographies
Begüm Erciyas studierte Molekularbiologie, Genetik und Choreografie und lebt in Berlin und Brüssel. Seit 2015 entwickelt Begüm Erciyas transdisziplinäre Formate, die über ein frontale Blackbox-Setting hinausgehen. Zentrales Thema ihrer künstlerischen Arbeit ist die Spannung zwischen Isolation und Kollektivität und die Rolle von neuen Technologien. „Ihre Arbeiten wurden international und transdisziplinär präsentiert. Von 2021 bis 2026 ist sie Artist-in-Residence am DE SINGEL in Antwerpen.
Lieven Dousselaere ist ein in Brüssel lebender Komponist und Klangkünstler. Neben der Veröffentlichung von Musik mit seinen Bands Tape Tum und Synthômas komponiert er Musik für Film, Theater, Installationskunst und zeitgenössischen Tanz. Er arbeitete unter anderem mit Raimund Hoghe, der Theaterkooperative Amicale De Production, dem Poni Collective, den Filmemachern Benjamin Deboosere und Gust Van den Berghe und den bildenden Künstler*innen Sarah & Charles zusammen.
Die Bühnenbildnerin Elodie Dauguet arbeitete mit Robert Cantarella, Dea Loher und Christophe Honoré zusammen, bevor sie eine intensive Zusammenarbeit mit dem Künstler Philippe Quesne begann. Zusammen realisierten sie die Bühnenbilder für „Make it Work“ am Théâtre Nanterre-Amandiers, „Caspar Western Friedrich“ an den Münchner Kammerspielen und „Crash Park“ am Théâtre Nanterre-Amandiers. In den letzten Jahren entwarf sie auch Szenografien für Léa Drouet und Begüm Erciyas.
Jonas Rutgeerts forscht über Tanz in all seinen Formen und Erscheinungsformen. Er studierte Philosophie und Dramaturgie und wurde 2019 am philosophischen Institut in Leuven promoviert. Zusätzlich zu seiner Forschungspraxis arbeitet Jonas Rutgeerts als Dramaturg im Bereich der darstellenden Künste. Er arbeitete mit Künstler*innen wie Needcompany, Toneelgroep Amsterdam, Ivana Müller, David Weber-Krebs, Clément Layes und Arkadi Zaides zusammen.
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