Lake Life
Performance by Kate McIntosh
Installation Performance
Ticket Prices
16 Euro reduced 12 Euro
For all ages from 10 years
Duration approx. 90 minutes
Ticket Prices
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For all ages from 10 years
Duration approx. 90 minutes
Ticket Prices
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For all ages from 10 years
Duration approx. 90 minutes
“Lake Life” is a piece of science fiction fantasy that takes place in a spectacular dream world. Here, any kind of transformation seems possible, and the delineations of what it means to be human are expanded. Explicitly curated for a multi-generational audience, Kate McIntosh’s immersive performance stages its Berlin premiere at Radialsystem in mid-February. Through guided encounters, audiences blur the line between the imaginary and the real, celebrating the power of imagination and altered self-awareness, and carving out space for playful reinvention.
Building on the success of her participatory works “Worktable” and “In Many Hands”, McIntosh has created another immersive and interactive environment. Using the space onstage, audiences of varying ages are invited to embark on a journey of discovery. The space encourages continuous self-reflection and fosters a change in perception of oneself and others. The performance offers a platform for a wide range of encounters and interactions between different age groups—adults and young people—who want to explore their world. Adults who are are not accompanied by young people are just as welcome as any young person from age 10 and up.
Radialsystem presents “Lake Life” as part of the programme series Conjunctions—Acts of being in relation, which is dedicated to the poetry of "being in relation”.
Cast
A Project by
Kate McIntosh
in collaboration with
Arantxa Martínez
Visual setup
Nadia Lauro
Sound
Eric Desjeux
Lighting design
Eduardo Abdala
Artistic advice
Harun Morrison
Sarah Parolin
Tim Etchells
Sound research
Charo Calvo
Technical management
Koen De Saeger
Tatiana Carret
Studio assistance
Maria O’Herce
Ashley Van Pouke
Drawings
Dari Gatti
Maps
Marzia Dalfini
Gurt
Karolien Nuyttens
Voices
Kate McIntosh (EN)
Manah Depauw (FR/NL)
Anja Müller (DE)
Ana Libório (PT)
With the participation of
Ghyslaine Gau
Management
Sarah Parolin
Production management
Niamh Moroney
Tour management
Luca Napoli
Distribution
Nicole Schuchardt
Administration
Laura Deschepper
Elie Agniel
Biographien
Die aus Aotearoa (Neuseeland) stammende Künstlerin Kate McIntosh lebt in Brüssel und arbeitet grenzübergreifend in den Bereichen Performance, Theater und Installation – sie kreierte die interaktiven Installationen „Worktable“ (2011) und „In Many Hands“ (2016) sowie die Performance „To Speak Light Pours Out“ (2020). Oft richten ihre Arbeiten den Fokus auf die Physikalität von sowohl Performer*in als auch Publikum, auf die Manipulation von Objekten und Material sowie die Entwicklung direkter Beziehungen mit und zwischen Publikumsmitgliedern. McIntoshs Praxis wird begleitet von ihrer fortwährenden Faszination für die Zweckentfremdung von Objekten, von ihrer Spielfreude mit dem Publikum, einer Liebe für theatrale Bilder und einem unkonventionellen Humor. Kate McIntosh ist Mitglied von SPIN, einer unabhängigen Brüsseler Unterstützungs- und Forschungsplattform für künstlerische Praxis.
Arantxa Martínez ist eine in Berlin lebende Künstlerin und Tänzerin, die sich auf Prozesse der Identifikation, des Austauschs und der Abhängigkeit zwischen dem Körper und seiner Umgebung konzentriert. Ihre jüngsten Arbeiten sind „From Behind All Over“ (2022), „This is Not Normal“ (2021) mit Juan Domínguez, und „Medusa Rise“ (2019). Als Performerin arbeitet sie mit Kate McIntosh, Eszter Salamon, Sabine Zahn, Thiago Granato, Paz Rojo, Antonia Baehr, Alice Chau-chat, Deborah Hay und María Jerez zusammen.
Nadia Lauro ist Bühnenbildnerin und bildende Künstlerin und arbeitet in unterschiedlichen Kontexten (Bühnenräume, Landschaftsarchitektur, Museen). Ihre szenografischen Mittel zielen darauf ab, neue Möglichkeiten des Sehens und Zusammenseins zu erschaffen. Sie hat u.a. mit Vera Mantero, Alain Buffard, Antonija Livingstone, Latifa Laabissi, Jonathan Capdevielle, Antonia Baehr, Yasmine Hugonnet, Nosfell, Emilie Rousset, Louise Hémon, Marion Siéfert und Jennifer Lacey zusammengearbeitet.
Eduardo Abdala, geboren in Mosambik, studierte Lichtdesign in Portugal und lebt in Berlin. Er begleitete Produktionen von Romeo Castellucci, Katie Mitchell und Thomas Ostermeier und entwarf Licht für die Schaubühne Berlin, Malavoadora (Lissabon PT), Third Angel (UK) sowie für die Regisseur*innen João dos Santos Martins, Calixto Neto, Betty Tchomanga, Ana Borralho & João Galante, Nicholas Mockridge, Ingo Hülsmann, Vera Mantero und João Fiadeiro.
Eric Desjeux ist freischaffender Komponist, Klangkünstler und Filmemacher. Er komponiert für die darstellende Kunst, für Filmmusik und Installationen und weitere Medien, die Klang beinhalten. Außerdem hält er die Welt durch Fotografie, Filmdokumentationen und Field Recordings fest.
Harun Morrison ist ein in London lebender Künstler und Schriftsteller. Sein Roman „The Escape Artist“ wird 2024 von Book Works veröffentlicht. Zu seinen Werken gehören die Performance „Nothing Special“ (Centrale Fies & MAXXI Rom), die Ausstellung „Dolphin Head Mountain“ und die Performance „Defences of Animals“ (Horniman Museum).
Sarah Parolin ist freischaffende Dramaturgin und Produzentin im Bereich Performance und bildende Kunst. Sie hat mit verschiedenen Künstler*innen, Kollektiven und Institutionen zusammengearbeitet, darunter BOZAR, Brüssel (2019); Asia Arts Centre, Gwangju, Südkorea (2015) und Santarcangelo Festival, IT (2011 - 2013).
In German and English.
The performance is not suitable for young people under the age of 10. In exceptions, an adult must be present. The performance is participatory with slight physical contact with other people.
With Conjunctions - Acts of being in relation, a new programme series dedicated to the poetry of “being in relation” launches at Radialsystem in July 2024. Audiences are invited to experience choreographic and musical practices as embodied strategies of knowledge production and transmission over four acts, each with a different thematic emphasis. The separation between body and mind, the dualism of thought and action, and the notion of a universality of knowledge are contrasted with a variety of possibilities of knowledge production that arise with and from the reality of differently situated bodies.
Reflections on how embodied practices can create temporary communities are centred, as well as which power relations become visible in this process, and which new imaginative sphere and emancipatory strategies result from embodied relationships. In addition to immersive performances, concerts and choreographic works, our exchange format Embodied Practices continues parallel to the new series, and collectively explores forms of preserving and transmitting corporeal practices from different cultural contexts.
Credits
A SPIN (Brussels) production, in co-production with kunstenfestivaldesarts (Brussels), BRONKS (Brussels), Kaaitheater (Brussels), Viernulvier Kunstencentrum (Ghent), PACT Zollverein (Essen), Festival d'Automne à Paris (Paris), T2G Théâtre de Gennevilliers Centre Dramatique National (Gennevilliers), MDT (Stockholm), SPRING Performing Arts Festival (Utrecht), BIT Teatergarasjen (Bergen), SCHÄXPIR Festival (Linz), figuren. theatre.festival (Erlangen) and Teatro Municipal do Porto (Porto).
Supported by Vlaamse Gemeenschaps-commissie (VGC). Residency GC Pianofabriek (Brussels), associated production L'Amicale (Lille). Thanks to Hans Bryssinck, Diederik Peeters, Laura Deschepper, Anna Rispoli, Marnie Slater, Caroline Daish, Britt Hatzius, Sheena McGrandles, Barbara Greiner and Frida Laux. Special thanks to all the listeners who helped us, to Sabine Zahn and Joshua Rutter for the loan of the practice ‘Ghost Head’ from the Unwritten Library.
As part of ‘Conjunctions - Acts of being in relation’. The series ‘Conjunctions - Acts of being in relation’ is funded by the Senate Department for Culture and Social Cohesion as part of the open funding programme. With the support of the Radial Foundation.
Media partnerships: taz - die tageszeitung, tip Berlin, The Berliner, Rausgegangen and radio3.
“Lake Life” is draws on elements of the science fiction character Odo and the species of Changeling that appear in the science fiction television series Star Trek: Deep Space Nine (1993 – 1999), which is based on Gene Roddenberry's “Star Trek”. It was developed by Rick Berman and Michael Piller at the request of Brandon Tartikoff and produced by Paramount Pictures. “Lake Life” is fan fiction and intended for non-commercial purposes only. All rights to the original story of Star Trek: Deep Space Nine are owned by Paramount.
“Lake Life” is a piece of science fiction fantasy that takes place in a spectacular dream world. Here, any kind of transformation seems possible, and the delineations of what it means to be human are expanded. Explicitly curated for a multi-generational audience, Kate McIntosh’s immersive performance stages its Berlin premiere at Radialsystem in mid-February. Through guided encounters, audiences blur the line between the imaginary and the real, celebrating the power of imagination and altered self-awareness, and carving out space for playful reinvention.
Building on the success of her participatory works “Worktable” and “In Many Hands”, McIntosh has created another immersive and interactive environment. Using the space onstage, audiences of varying ages are invited to embark on a journey of discovery. The space encourages continuous self-reflection and fosters a change in perception of oneself and others. The performance offers a platform for a wide range of encounters and interactions between different age groups—adults and young people—who want to explore their world. Adults who are are not accompanied by young people are just as welcome as any young person from age 10 and up.
Radialsystem presents “Lake Life” as part of the programme series Conjunctions—Acts of being in relation, which is dedicated to the poetry of "being in relation”.
Cast
A Project by
Kate McIntosh
in collaboration with
Arantxa Martínez
Visual setup
Nadia Lauro
Sound
Eric Desjeux
Lighting design
Eduardo Abdala
Artistic advice
Harun Morrison
Sarah Parolin
Tim Etchells
Sound research
Charo Calvo
Technical management
Koen De Saeger
Tatiana Carret
Studio assistance
Maria O’Herce
Ashley Van Pouke
Drawings
Dari Gatti
Maps
Marzia Dalfini
Gurt
Karolien Nuyttens
Voices
Kate McIntosh (EN)
Manah Depauw (FR/NL)
Anja Müller (DE)
Ana Libório (PT)
With the participation of
Ghyslaine Gau
Management
Sarah Parolin
Production management
Niamh Moroney
Tour management
Luca Napoli
Distribution
Nicole Schuchardt
Administration
Laura Deschepper
Elie Agniel
Biographies
Die aus Aotearoa (Neuseeland) stammende Künstlerin Kate McIntosh lebt in Brüssel und arbeitet grenzübergreifend in den Bereichen Performance, Theater und Installation – sie kreierte die interaktiven Installationen „Worktable“ (2011) und „In Many Hands“ (2016) sowie die Performance „To Speak Light Pours Out“ (2020). Oft richten ihre Arbeiten den Fokus auf die Physikalität von sowohl Performer*in als auch Publikum, auf die Manipulation von Objekten und Material sowie die Entwicklung direkter Beziehungen mit und zwischen Publikumsmitgliedern. McIntoshs Praxis wird begleitet von ihrer fortwährenden Faszination für die Zweckentfremdung von Objekten, von ihrer Spielfreude mit dem Publikum, einer Liebe für theatrale Bilder und einem unkonventionellen Humor. Kate McIntosh ist Mitglied von SPIN, einer unabhängigen Brüsseler Unterstützungs- und Forschungsplattform für künstlerische Praxis.
Arantxa Martínez ist eine in Berlin lebende Künstlerin und Tänzerin, die sich auf Prozesse der Identifikation, des Austauschs und der Abhängigkeit zwischen dem Körper und seiner Umgebung konzentriert. Ihre jüngsten Arbeiten sind „From Behind All Over“ (2022), „This is Not Normal“ (2021) mit Juan Domínguez, und „Medusa Rise“ (2019). Als Performerin arbeitet sie mit Kate McIntosh, Eszter Salamon, Sabine Zahn, Thiago Granato, Paz Rojo, Antonia Baehr, Alice Chau-chat, Deborah Hay und María Jerez zusammen.
Nadia Lauro ist Bühnenbildnerin und bildende Künstlerin und arbeitet in unterschiedlichen Kontexten (Bühnenräume, Landschaftsarchitektur, Museen). Ihre szenografischen Mittel zielen darauf ab, neue Möglichkeiten des Sehens und Zusammenseins zu erschaffen. Sie hat u.a. mit Vera Mantero, Alain Buffard, Antonija Livingstone, Latifa Laabissi, Jonathan Capdevielle, Antonia Baehr, Yasmine Hugonnet, Nosfell, Emilie Rousset, Louise Hémon, Marion Siéfert und Jennifer Lacey zusammengearbeitet.
Eduardo Abdala, geboren in Mosambik, studierte Lichtdesign in Portugal und lebt in Berlin. Er begleitete Produktionen von Romeo Castellucci, Katie Mitchell und Thomas Ostermeier und entwarf Licht für die Schaubühne Berlin, Malavoadora (Lissabon PT), Third Angel (UK) sowie für die Regisseur*innen João dos Santos Martins, Calixto Neto, Betty Tchomanga, Ana Borralho & João Galante, Nicholas Mockridge, Ingo Hülsmann, Vera Mantero und João Fiadeiro.
Eric Desjeux ist freischaffender Komponist, Klangkünstler und Filmemacher. Er komponiert für die darstellende Kunst, für Filmmusik und Installationen und weitere Medien, die Klang beinhalten. Außerdem hält er die Welt durch Fotografie, Filmdokumentationen und Field Recordings fest.
Harun Morrison ist ein in London lebender Künstler und Schriftsteller. Sein Roman „The Escape Artist“ wird 2024 von Book Works veröffentlicht. Zu seinen Werken gehören die Performance „Nothing Special“ (Centrale Fies & MAXXI Rom), die Ausstellung „Dolphin Head Mountain“ und die Performance „Defences of Animals“ (Horniman Museum).
Sarah Parolin ist freischaffende Dramaturgin und Produzentin im Bereich Performance und bildende Kunst. Sie hat mit verschiedenen Künstler*innen, Kollektiven und Institutionen zusammengearbeitet, darunter BOZAR, Brüssel (2019); Asia Arts Centre, Gwangju, Südkorea (2015) und Santarcangelo Festival, IT (2011 - 2013).
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